Bevangen door haat (Zjuta 1) - Julia James ⭐⭐⭐⭐⭐

Bevangen door haat is het eerste deel van de Zjuta trilogie van Julia James.

De chaotische Josephine is samen met haar verloofde Roderick en haar familie op vakantie in Dubai. Bij vertrek is ze haar pas gekregen verlovingsring kwijt en krijgt ze van Roderick 15 minuten om hem te vinden. Hierdoor is ze getuige van een aanslag die gepland word op een rijke sjeik. Als ze word ontdekt en probeert te ontsnappen van haar achtervolger Innokentiy beginnen de problemen voor Josephine pas echt goed.

Innokentiy is spion bij de Russische geheime dienst en heeft nu als opdracht gekregen om Josephine te elimineren. Vanaf het moment dat hij haar ziet en de manier waarop hij word verrast door haar denkwijze tijdens de achtervolging, maakt iets in hem los. Is het woede, haat, lust, of alle drie?

De cover is echt prachtig, wat het verhaal kenmerkt. Moord en doodslag en nog veel meer.

De schrijfstijl van Julia vind ik heel prettig, het is vlot, beeldend en vol spanning geschreven, met mysterie, leugens, verraad en soms heftige scenes die wreed, donker en rauw zijn. De personages van Innokentiy en Josephine vind ik ook goed uitgewerkt, het verschil in contrast tussen die twee is bijna voelbaar. De berekenbare gevoelloze machine versus de chaotische, onhandige, overprikkelde vrouw.

Vanaf de proloog zit je in het verhaal, je beleefd het intens mee, hierdoor kan je het boek maar moeilijk wegleggen. De spanning is van begin tot eind, hierdoor is het geen moment saai.

Ik vond het heerlijk om weer eens een echte Dark Romance te lezen, de Dark scenes tussen Innokentiy en Josephine zijn zo goed neergezet. De wreedheid en lust spat van je ereader af. Ik heb echt intens genoten van het eerste deel. Het einde van deel één laat je ook denken of Josephine echt zo chaotisch en naïef kan zijn, of dat het een teaser is om je naar het volgende deel te lokken.

Gelukkig zijn er nog twee delen want het is echt een geweldig goed verhaal. Nu snel verder met deel 2.