Lekker niet perfect - Mirjam Aarts

Deze recensie is deel van de blogtour Lekker niet Perfect. Van Driel Publishing en Mirjam Aarts bedankt voor het mooie boek.

Lekker niet perfect is de debuut roman van Mirjam Aarts. Zowel de titel als de cover maakte me gelijk nieuwsgierig naar het verhaal.

Nina Martens woont in een klein dorp, je weet wel zo’n dorp waar iedereen elkaar kent en iedereen ook alles over je weet. En als je vriend die nu je ex is dan ook nog eens met je beste vriendin is vreemdgegaan en daar een lieve baby uit voortgekomen is, dan wil je die niet op ieder moment tegenkomen. Haar baan bij de plaatselijke krant vind ze ook niet leuk meer, dit is niet het perfecte leven wat ze in gedachten had.

Dat is dan ook de reden dat Nina besluit om te verhuizen naar Utrecht waar ze wel haar perfecte leven kan hebben. Ze kan een appartement delen met Julia, die net vrijgezel is en een huisgenoot zoekt. Julie en Nina kunnen het meteen goed met elkaar vinden. Ze solliciteert bij een uitgeverij, waar ze word aangenomen als stagiaire. Als ze het goed aanpakt krijgt ze misschien wel een vaste aanstelling. En dan kan ze ook eindelijk beginnen met het schrijven van haar eigen roman. Jammer dat haar baas zo’n ongelofelijke eikel is.

Nina komt leuke mannen tegen, gaat op date, maar ze denkt veel te veel na wat haar perfecte leven moet zijn. Hierdoor ziet ze de mooie dingen niet die recht voor haar neus zijn. Het gevolg is dat het perfecte leven nog best wel moeilijk te vinden is, zelfs in Utrecht.

De schrijfstijl vond ik vlot, beeldend en met een goede dosis humor. Je herkent je in de hoofdpersonage en gunt haar zo haar perfecte leven.

Hou je van een leuke, verfrissende feelgood dan zou ik dit boek zeker lezen.

Ik kan niet wachten op een volgend boek van Mirjam Aarts.