Even goede vrienden - Jane Fallon

In even goede vrienden beleven we het verhaal van Amy, die een leuke bijrol heeft in een misdaadserie die zich afspeelt in New York. Haar verloofde Jack en beste vriendin Mel wonen in Londen. Als Amy hoort dat ze uit de serie word geschreven besluit ze om onverwachts een weekend naar Londen te gaan voor het verrassingsfeestje van Mel, maar daar krijgt ze zelf de verrassing van haar leven.

Als ze het appartement waar ze met Jack woont binnenkomt, voelt ze dat er iets mis is, maar ze weet in eerste instantie niet wat. Totdat ze de slaapkamer inkomt en ze allemaal kleding en spullen van een andere vrouw vind, zelfs in de badkamer. Ergens komen die spullen haar vaag bekend voor, maar ze weet zo snel niet waarvan of van wie. Ze besluit om nog niets tegen Jack te zeggen tot na Mel's feestje..

Als Amy er tijdens het feestje achter komt dat Mel de andere vrouw blijkt te zijn, is ze zowel boos als verbaasd, en ze wil wraak nemen op Jack en Mel.

Haar enige andere vriendin waar ze nu nog terecht kan is Kat, en die blijkt een echte vriendin te zijn. Ze helpt Amy met het zoeken van een nieuw appartement, en samen met haar man helpen ze Amy met verhuizen en met het plannen en gedeeltelijk uitvoeren van de zoete wraak.

Halverwege het boek word het verhaal zowel van Amy's kant als van Mel's kant verteld, en dan word ook goed duidelijk waarom Amy zo boos is op Mel. Telkens word er een tipje van de sluier opgehelderd. Zodra je meer info over Amy en Mel's verleden samen weet gaat het verhaal in snel vaart verder, en gebeuren er nog meer dingen, die je echt zelf moet indekken in het boek.

Al met al, het is een heerlijk boek dat lekker vlot doorleest. Ik heb het met veel plezier gelezen, en wil zeker nog meer van Jane Fallon lezen.

Ik geef het boek dan ook 💎💎💎💎.